úterý 5. srpna 2014

První pracovní den. Noo, fakt jsme si mákli :-)

Hodne ted posledni dobou ctu v knizkach, ze kdyz v neco veris, cely vesmir se spoji a pomuze ti dosahnout cile. Spojeny cely vesmir si neumim přesně predstavit, ale veci se opravdu neskutecne hybou. O tom ted neco vim:-) Vcerejsi den byl byl ten, o kterych se rikava 's velkym D´.
Plan byl : přihlásit děti do školy, Matyáše do hokej klubu, vecer výlet do cca hodinku vzdáleného Cheyenne na vecu s Erin a rodici.
Zacali jsme pohodovou snidani na terasce. Kolem 10 h. vyrazime do prvni ze tri vybranych High school.
Rocky mountain High school vypada z venku opustene, ale uvnitr to docela zije. Sekretarka, ktera vyrizuje prihlasky nam vsak mile vysvetluje, ze nase bydliste spada pod skolu v Lovelandu. Jak romanticky nazev mesta! A řekla „vaše bydliště“. Zvláštní! Žádný další dotaz. Prostě: vaše bydliště! A stačilo ji k tomu nase odpověd na dotaz: kde bydlíte? Asi nejdůležitější co je tady ve školách zajímá a ona řekne prostě: „vaše bydliště“ No dobrá, uvidíme jak v Lovelandu.
Jedeme cca 20 minut. Na skolnim hristi je spousta deti. Skupinka nacvicuje pravdepodobne program na zahajovaci ceremonial.
Vchazime do skoly bocnim vchodem. Nejblizsi pani, kterou oslovujeme ohledne zapisu, nas vede na potrebne misto a cestou se pta deti jestli nechteji byt clenove jejiho bandu? Chááá, děti nechtějí! A mě se bohužel nezeptalaJ
Dalsi pani, ke ktere dojdeme je koordinatorka pres sporty a tak padne prozmenu dotaz, ktere sporty si chteji deti zapsat. Zda se, ze kazdy ucitel chce lapit do sve skupiny nove kousky. Během pár minut tady, se cítíme, jakože snad už sem patříme.  Všem však vysvětlujeme, ze jsme se prisli zapsat v prvni rade do skoly. Atak jsme dovedeni ke kompetentni osobe pres zapis.
Mila pani ihned opousti maminku s holcickou o par let mladsi nez Kata a Maty a venuje se cca 15 min nam. Zajima ji kde tady máme bydliště. Overuje, ze spadame do jejich skoly. Dostavame stos prihlasek a prohlaseni a odchazime s tim, ze do patku prineseme vse zpet vcetne naskenovaneho rodneho listu a vypisu z ockovaciho prukazu. Noo, hlavně, že jsem měla očkovací prukazy i rodné listy minuly tyden před odjezdem v ruce a zavrhla potřebu amerických institucí po českých dokumentech. Chjooo, to bude náročný. Dokumenty zahrabané někde v krabici v uzamčeném Kati pokojicku. Klíč má Lucka, která určitě není v Praze. No, musím mé příbuzné a přátele v té Praze trochu zmenedžovat, ať vědí, že nás mají J
Odcházíme tedy ze školy a mě spadl docela velky kamen ze srdce. Vyhrano ještě nemáme, ale zatím se tu tvarí, ze zapsat deti sem do skoly staci na zaklade jakéhokoli dokladu, který prokazuje, že tu bydlime (nabidla jsem smlouvu s Tmobilem a pry ANO)
Ze školy jedeme na zimák. Ten už známe ze včerejška, takže no problem J
Trener Gordon, který podle včerejší info měl být celý den, zkrátka není.Tim Knox, se kterým jsem mailovala je na dovolené.
Nevadí, přes zápisy do klubu seženeme jiného týpka, který s námi přeochotně projde zápisem na šílených webových stránkách, což jsem se neúspěšně pokoušela učinit už z domova. Jsem vděčná, že to nemusím absolvovat a s důvěrou udávám číslo své kreditky k registraci Matyáše do hokejového svazu USA a k poplatku za celý školní rok což je bratru 2300USD. Období pouze do prosince jejich systém nezvládá a navíc mají různé ceny pro dvě kategorie, které se Matyho týkají a bude až na začátku sezony jasné, kam přesně bude zařazen. Dle situace mi prý na konci našeho pobytu peníze vrátí. VtipnéJ
Aleeeee……Maty je zapsán, seznámil se hned s trenérem (jak jinak než mladym, nadšenym sympatakem a v pátek 22.8.má první trenink. JupíííííJ

Kolem 16h jsme doma. Jsem trošku grogy, dávám 20ti minutovku šlofíčka a hurá na vypisování stohu přihlášek do školy. Chceme to s dětma projít než odjedeme k Erin, aby nám případně pomohli s rodiči dopsat co nevíme.
Je to umorny, ale většinu jsme zvládli. A tak kolem 17h v pohodičce vyrázime do Cheyenne. Strašně se těším. Erin jsem neviděla 4 roky. Naposledy v Praze, když přijeli se Samem z cyklo dvouleté svatební cesty. Moc mě pomohla tuhle cestu zrealizovat, za což jsem ji nesmirne vdecna.
Cca hodinku jizdy. Jezdit po Americe me baví. Baví me ty siroké dalnice, plynuly provoz, dobré znacení.
Od Betty máme do konce září půjčený její Lexus. Starší, ale pohodlný model, automat, jak jinak. A benzin v cene 18 Kč za litr má taky něco do sebe J
Systém Home-exchange je super věc. Ale zapůjčení aut není samozřejmost. Tedy jsem s autem nepočítala a mám rozjednou koupi s agentem z bazaru. To, že Betty s Johnem nabídli pujcení auta je fakt pecka.
A další pecky mě čekají v Cheyenne.
Večer je to jak jinak, než uzasne dojemny. Privitani s Erin, jejími rodiči Ruth a Petem a první setkání s malým Jimem, je fakt uzasny.
V průbehu pripravy vecere nám ruzne pomahají s doplnením udaju do školních zadostí. Probíráme všemožné a Pete s Ruth nam vypravi jak si v lete ve Svedsku koupili nové Volvo a že jen cekaji az jim lodi prijede. Pak, že už nepotrebuji jejich stare a jestli ho prodají v zari nebo az po novem roce není důlezite. Navíc si ho mozna koupi Erin se Samem a ti na koupi tez nespěchají. A tak ať si auto klidne půjčíme.
Chapete to lidi, oni nam nabídli auto – navíc Volvo kombi čtyřkolku na zbytek našeho pobytu??? Takže……ja nemusim VŮBEC resit koupi auta???
A tim to nekonci. Když jsem se zminila, že chci koupit kola, abychom mohli jezdit s detma na kolech, vzali nas do garaze, kde bylo cca 6 kol a pry at si vyberem, že stejne moc nejezdi a ze budou radi, když na tech kolech bude někdo jezdit! To uz jsem nemela slov. Když jsem pak jen zmínila, že se mi nevejdou do Lexuse, tak měli hned vyresino, že Ruth veze rano Erin do Denveru na letiště a kola mi priveze. No comment! Ted uz asi vsichni chapete, proc jsem chtela pobliz temto lidem. Jsou proste boží J

Než jsme odjeli, stačili jsme ještě probrat houbaření. Erin nás jakožto čechy považuje za mistry přes sběr hub. Měly jsme plán jak půjdeme společně na houby ted v srpnu. Bohužel to nevyjde a tak se nás snažila přesvědčit, ať určitě jdeme sami, že houbaření je tu, vzhledem k tomu, že to nikdo moc neprovozuje, opravdu ráj. Naše námitky, že co jako medvědi, mountain lioni, hadi aspol. se jen smala, že to nesmime videt tak dramaticky a že není čeho se bát, oni pry před lidmi zdrhaji. No to se unás říká o divokých prasatech taky a občas je přesto někdo potká. Ale, aby uklidnila naše obavy, našla Erin pohotově na googlu skupinku houbařů, která se schází v určité dny a vyráží do lesa mírně organizovaně. No, uvidíme. Kaťu houbaření nebere a my s Matym jsme zlákaní, i když ta zvěř????


Wow, to byl den……nemuzu usnout

A jestli to půjde takhle dál, mám do vánoc fakt sepsanou slušnou bibli...

Žádné komentáře:

Okomentovat